środa, 15 lutego 2012

Chleb na piwie



Wykonanie:
 
Mąkę przesiej do miski, dodaj proszek do pieczenia, sól i cukier. Dołóż masło w płatkach, rozetrzyj je z mąką. Zrób wgłębienie w wlej piwo. Wyrób szybko miękkie ciasto i zagniataj 1-2 minuty na gładką kulę. Ciasto włóż do natłuszczonej formy. Piecz 20 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 210°C, następnie zmniejsz temperaturę do 180°C i piecz jeszcze 20 minut. Przełóż na kratkę kuchenną. Zostaw do ostygnięcia.
 
Smacznego!




  
PS. Chlebek godny polecenia. Pierwszy raz zobaczyłam go u Dusiowej w kuchni, ale nie mogłam nie sięgnąć też do jej inspiracji :) "Zostaw do ostygnięcia" - cenna wskazówka, ja nie poczekałam. Ciekawość pierwszy stopień do piekła i miałam za swoje. Chlebek nieco wałczył sie podczas krojenia co widać na zdjęciach, ale jak tylko wystygł kroił się idealnie. I naprawdę piwo nie jest wyczuwalne :)

© Photos by Magda Marczuk - Daniluk, All Rights Reserved

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz