wtorek, 29 listopada 2011

Pleśniak


Składniki:
  • 5 jaj
  • 3 szkl. mąki
  • 1 szkl. cukru ( 2 łyżki do ciasta, reszta do piany)
  • margaryna
  • 1 łyżka smalcu
  • 2 łyżki śmietany
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • słoiczek dżemu z czarnej porzeczki
Wykonanie:
Mąkę posiekać z margaryną i smalcem, wsypać proszek do pieczenia. Żółtka ubić z cukrem i wlać do mąki, dodać śmietanę i zagnieść. Ciasto podzielić na 3 części - do jednej z nich dodać kakao (pominęłam). W blaszce układamy kolejno:
1) ciasto białe
2) dżem
3) ciasto czarne
4) piana ubita z białek z pozostałym cukrem
5) ciasto białe
I oczywiście pieczemy na złoty kolor.

Smacznego! 











PS. I cóż by tu napisać… Nie odkryje Ameryki na nowo wstawiając ten przepis. Od dawna bardzo znane i chyba lubiane. O czym mowa – oczywiście o PLEŚNIAKU. Czytałam i widziałam, że istnieją wersje z wiśniami, śliwkami czy innymi owocowymi dodatkami. U mnie tylko i wyłącznie z czarną porzeczką, chociaż nie mówię stanowczego nie innym połączeniom smaków… Jeśli lubicie czarną porzeczkę i wszelkie z niej przetwory, na pewno nie pogardzicie i tym ciastem. Polecam! Przepis pochodzi z zasobów mojej mamy :)

© Photos by Magda Marczuk - Daniluk, All Rights Reserved

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz