poniedziałek, 11 czerwca 2012

Parowańce



Parowańce inaczej pampuchy, kluski na parze, kluchy na ścierce, parowce. Wypróbowałam masę przepisów na nie, ale najbardziej smakują mi z przepisu, który znalazłam na blogu Moje co Nieco, za który bardzo dziękuję mojej imienniczce Magdzie i za nią cytuję go w całości:) Smakują dokładnie tak, jak robiła je moja babcia. Tatko jedząc stwierdził, że są identyczne i przypomniały mu się lata i smaki dzieciństwa.


Przepis wypróbowany kilkukrotnie, wychodzi zawsze (twu twu, żeby nie zapeszyć :) ) i zagości na stałe w naszym domku.

Masło można zastąpić olejem. Parowałam w garnku na parę, którego dno smarowałam olejem. A propozycji podania jest dużo, zarówno na słodko jak i na słono. U nas zdecydowanie na słodko :)"


Składniki:

1/2 kilograma mąki
1 jajko
2 dag drożdży
2 łyżki masła - roztopić
szczypta soli
2 płaskie łyżki cukru
szklanka mleka

Wykonanie:
Sporządzić rozczyn: W ciepłym mleku z dodatkiem cukru i łyżki mąki wymieszać rozkruszone drożdże. Odstawić do wyrośnięcia, aż podwoi swoją objętość.
Do wyrośniętego rozczynu dodać jajko, sól, mąkę, wyrobić lekkie ciasto (ciasto powinno być elastyczne, nie za gęste), dodać masło - wyrabiać tak długo aż będzie odchodziło od ręki. Przykryć ściereczką i odłożyć do wyrośnięcia, do podwojenia objętości.
Wyrośnięte ciasto dzielić na kawałki (wybierać ciasto łyżką) i formować z niego kulki, odkładać na stolnicę oprószoną mąką, ponownie zostawić na około 15 minut do wyrośnięcia (przykryć ściereczką by nie wyschło). Gotować na parze około 9 minut po 3 - 4 sztuki w zależności od garnka i jak są duże kluski). Należy pamiętać że sporo urosną!





Smacznego!


© Photos by Magda Marczuk - Daniluk, All Rights Reserved

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz