wtorek, 23 sierpnia 2011

Kopiec kreta




0,5 kostki margaryny
 0,5 szkl. cukru 
2 jajka 
1,5 szkl. mąki 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
niecałe pół szklanki wody2 łyżki kakao

Masa:
0,5 l. śmietany 30% 
3 łyżki cukru pudru 
1 tabliczka gorzkiej czekolady (ja starłam kilka kostek) 
3 duże banany (dałam dwa) 
sok z cytryny   
2 śmietan-fixy

Wykonanie:
Margarynę, cukier, kakao i wodę umieszczamy na niedużym ogniu i mieszamy do chwili aż margaryna się rozpuści i wszystko się ze sobą połączy. Masę odstawiamy do ostudzenia. Oddzielamy żółtka od białek. Do zimnej masy dodajemy żółtka, a później mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Z białek ubijamy pianę i delikatnie łączymy z ciastem. Przekładamy je dotortownicy o średnicy 24 cm. Pieczemy w temperaturze 180 stopni ok. 20-30 minut. W jeszcze ciepłym cieście wydrążamy środek, pozostawiając jedynie dno i boki (1-1,5 cm). Wydrążony środek drobno kruszymy i
Czekoladę siekamy w drobną kostkę (ja starłam na tarce kilka kostek). Schłodzoną kremówkę ubijamy na sztywno, z dodatkiem cukru i śmietan-fixów. Dodajemy do niej czekoladę i mieszamy.
Banany obieramy ze skórki i kroimy wzdłuż na pół.  Skrapiamy je sokiem z cytryny, aby nie ściemniały.

Kopiec kreta: Na dnie wydrążonego ciasta układamy połówki bananów. Nakładamy na nie bitą śmietanę, formując z niej kształt kopca. Śmietanę obficie posypujemy okruchami ciasta, przyklepując je lekko, aby nie odpadały. Całość wstawiamy do lodówki na co najmniej 2 godziny.


SMACZNEGO!!!







PS. Do zrobienia tego ciasta zainspirowała mnie koleżanka. Nie raz widziałam je na sklepowych półkach, ale dopiero jak zobaczyłam je na żywo "coś" mnie podkusiło do zrobenia. Tym czymś była zarówno oryginalna nazwa, ale przede wszystkim uwiódł mnie wyszukany wygląd:) Koleżanka robiła je z pudełka, ja jakoś nie przepadam za ciastami w proszku, więc postanowiłam poszperać, poeksperymentować i spróbować zrobić to ciasto o własnych siłach. Ku mojemu zaskoczeniu wyszło genialnie. Zarówno w smaku jak i wyglądzie. Jak uważacie???
Źródło: Przepis pochodzi ze strony www.gotujemy.pl  i jest autorstwa pinechy! Polecam!!!

 © Photos by Magda Marczuk – Daniluk, All Rights Reserved

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz