poniedziałek, 5 września 2011

Rogaliki drożdżowe





WYKONANIE:
Rozetrzeć drożdże z wodą. Zagotować mleko, zdjąć z ognia, a następnie rozmieszać z masłem (dałam margarynę), cukrem i solą. Ostudzić. Ostudzone mleko połączyć z jajami, drożdżami i mąką. Zagnieść, a następnie odstawić do wyrośnięcia.

Gdy wyrośnie: Podzielić ciasto na kilka części (jeśli chcesz mieć małe rogaliki, to na 5-6 części, a jeżeli wolisz większe, wystarczy 3). Rozwałkować każdą z nich (kształt koła) i podzielić na 8 trójkątów. Na każdym trójkącie ułożyć nadzienie i zwijać, zaczynając od podstawy. Tuż przed włożeniem do pieca, można posmarować rogaliki żółtkiem roztrzepanym z mlekiem. Piec na złoty kolor w 150 stopniach (przy pierwszej blasze trwa to ok. 30 minut, następne są gotowe szybciej).

Uwagi praktyczne bardzo przydatne :) Mianowicie: dokładnie 2 dag drożdży, nie wiecej bo ciasto popęka (sprawdziłam) oraz dżem o zwartej konsystencji, bo będzie wypływał (sprawdziłam i widać na zdjęciach).




 Te z budyniem i dżemem oraz polane lukrem...


 Te z marmoladą różaną posmarowanie przed pieczeniem żółtkiem z mlekiem...


SMACZNEGO!!!

PS. Dziś przedstawiam Wam rogaliki. Są rewelacyjne. Jak zrobiłam je raz, musiałam kolejny i kolejny... :) I myśle, że nie ostatni... Rogaliki drożdżowe z dwoma nadzieniami (kolejno): double czyli z budyniem waniliowym i dżemem truskawkowym oraz z różaną marmoladą, były jeszcze z budyniem czekoladowym, ale niestety znikneły zanim zdążyłam zrobić fotkę ;)

Źródło: Przepis pochodzi ze strony: http://mycuisine.blox.pl/2007/09/Rogaliki-drozdzowe.html

© Photos by Magda Marczuk – Daniluk, All Rights Reserved

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz